NOTE: BETWEEN DECEMBER 2013 AND JANUARY 2019 NEW POSTS OF SERIOUS DIVREI TORAH WERE POSTED ONLY AT Beis Vaad L'Chachamim, beisvaad.blogspot.com AS OF JANUARY 2019 I PLAN TO POST IN BOTH PLACES


For private communication, write to eliezere at aol

Thursday, July 31, 2014

Mussar: A Comedy of Errors, and Why Nekudot Matter.

I saw this article in Bechadrei Chareidim, on July 31, 2014.  It deserves contemplation.


 
מה קורה ב'ארומה': חיילת כונתה 'זבל'
חיילת כונתה בקבלה 'זבל' • עובד לכאורה של הרשת, הביע שמחה על הרג חיילים • הרשת מנסה להסביר
אלי שלזינגר 13:21 31/07/2014
קצינה מחיל האוויר שהגיעה אתמול בשעה 18:35 במדים לסניף של ארומה בהרצליה, כתבה בדף הפייסבוק של "ארומה", כי המוכר העונה לשם סעדאת בחר להתעלם משמה "והדביק לי שם חדש..".

הקצינה, צירפה לפוסט את תמונת הקבלה שקיבלה מהמוכר, עליה נרשם שמה בכינוי מעליב במיוחד "זבל". הפוסט שכתבה, גרר למעלה מ-1,200 שיתופים וכ-3,500 לייקים.

לדבריה, היא הזמינה קולה זירו. וכשהביטה בקבלה, הופתעה לגלות שבמקום שמה האמיתי היה מצוין שם גנאי. "סניף ארומה הרצליה מסביר פנים לקציני צה"ל..." כתבה באירוניה.

בעקבות כך, דף הפייסבוק של החברה הוצף בעשרות פוסטים בהם קראו הגולשים לצלצל לסניף ולדרוש את פיטורי העובד. בנסיון להשיג את תגובת הסניף, מספר הטלפון היה תפוס במשך מספר שעות.

מ'ארומה' נמסר בתגובה: "הבוקר קיבלנו תלונות רבות על מקרה שארע בסניף ארומה בהרצליה פיתוח. נטען כי אחד מעובדי הסניף קרא לקצינה בצה"ל בשם גנאי, דבר אשר אינו מתקבל על הדעת לכל אדם באשר הוא, לכל לקוח באחד מסניפי הרשת ובמיוחד לא בימים טעונים אלו.

"יצאנו לברר את המקרה בדחיפות המירבית. ניסינו ליצור קשר עם הלקוחה אשר פירסמה את הפוסט, אם כי עד עתה לא קיבלנו מענה. ביררנו את המקרה יחד עם זכיין הסניף, בדקנו את רשימת שמות העובדים, את מצלמות הסניף, את הקופה הרושמת ודיברנו עם העובד שעמד בקופה באותה העת.

"מהבדיקה שערכנו התברר שהעובד שירת שירות צבאי מלא, של 3 שנים ואין לו שום דבר נגד חיילי צה"ל. שמו של העובד אינו השם שצוין על ידי הגולשת. לטענתו, כאשר שאל העובד את הלקוחה לשמה, שמע את השם IZABEL או ZABEL ולכן זהו השם שרשם בחשבונית. העובד התנצל על אי ההבנה, ואף פירסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלנו עם התנצלותו.

"בשבועות האחרונים ארומה ישראל תורמת ומפנקת את חיילינו בדרום, וכמובן שאנו מגנים כל ביטוי גנאי מכל סוג שהוא ומתנצלים במידה ומישהו נפגע מהמקרה".
בנוסף, אדם בשם מוחמד נאסר Mohamed Naser, שבפרופיל שלו נכתב כי הינו עובד ברשת ארומה, כתב בפייסבוק "עד כשיו 52 חיילים אולי יגיעו ל-520? כיף".

ברשת ארומה אומרים "אנו מגנים כל פוסט המבטא דברי גנאי, אלימות וגזענות. אנו כמובן מתייחסים לפניות הגולשים בכובד ראש, בודקים כל פוסט אליו הופננו באופן מעמיק ויסודי ומגיבים בהתאם ועם כל הכלים העומדים לרשותנו".

"כרגע, מבדיקה שערכנו לא נמצא כי הפרופיל של מוחמד נאסר אכן שייך לעובד ארומה.
כמו כל בית ישראל, אנו מקווים לשבועות שקטים ושכל חיילינו יחזרו הביתה בשלום".

בעקבות העלאת הנושא, אנשים נוספים התלוננו, ואדם בשם Nir Dominitz‏ כתב "אני מגויס תחת צו 8. אתמול בערב, חבר ליחידה ואני, שנינו קצינים במדים, נכנסנו לסניף ארומה בכוכב יאיר.
כשהגענו לראש התור, עובד הדלפק בשם סלאח ביקש שיחליפו אותו. אני מציין את זה כנקודה למחשבה".

No comments: